söndag 27 november 2011

Från det stora havet

Ännu ett tag sedan jag skrev, försöker finna tid men den finns lixom inte. Men nu tänkte jag skriva lite. Jag mår bra, har det bra och gör bra ifrån mig. Bodde ensam i min kabin en vecka, väldigt ensamt så nu är jag glad när min arbetskompis från Italien flytta in med mig, hon heter Cristina. Just nu sitter jag på "back deck bar" vilket är i öppet i bakre skeppet, tar en öl och väntar på att min tvätt ska bli klar. Dricker Corona och äter nachos. Tog med mig datorn så jag tänkte att jag skriver några rader så min älskade syster får som hon vill. Har ännu inte funnit tiden att gå av skeppet och ladda upp bilder. Denna veckan så åker vi till St Maarten, Haiti, Jamaica och Puerto Rico. äldigt exalterad för dessa resemål speciellt Puerto Rico. Denna veckan kommer vi göra en 8 dagars kryssning, vilket vi normalt inte gör. Ska bli intressant. Normalt vis så gör vi enbart 5-6 dagars kryssningar. Förra veckan var vi i Grand Cayman, Jamaica och Haiti. Grand Cayman var helt otroligt, en riktig paradis ö. När jag var där så åkte jag och mina 2 Italienska vänner från Cruise Director Staff till "7 mile beach". Vilket är en krit vit strand med kristallblått vatten i hela 7 mil. Det var underbart, vi låg på standen lyssna på Bob Marley och köpte en hink med Grand Caymans egna öl, vilket var riktigt gott. Antar att vilken öl som helst smakar gott i 38 gr värme :) Annars händer det inte så mycket mer. Nu om 2 dagar så ska jag köpa en ny camera vilket jag ser fram emot, en julklapp till mig själv från mig själv. Ska försöka ta med datorn någon dag här så jag kan ladda upp lite bilder. Hoppas att ni där hemma har det bra, jag saknar er alla!

Kramar
C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar