söndag 20 november 2011

“Dreamed of paradise every time she closed her eyes”

Så var ett litet tag sedan jag bloggade, men nu tänkte jag dra till med en liten uppdatering.
Allt gick fint och resan till Rom var smidig och bra. Hotellet var helt okej också, synd och klaga lixom. I alla fall är jag på skeppet nu, Navigator of the seas. Pågrund av häftigt väder så var vi fast i Frankrike hela natten och kommer inte i hamn försen ikväll, då blir det Barcelona. Det bästa med detta är ju att vi är i hamn över natten och jag kan faktiskt gå ut och se Barcelona i nattljus. Skeppet är helt okej och ganska roligt men inte alls som de skepplivet jag visste om. Har en super go rumskompis som heter Elisabeth och kommer från England, vi går bra ihop och kul, vi hittar på mycket saker hela tiden, försöker hålla oss sysselsatta och så. Men förutom henne så är det väldigt många märkliga människor jag jobbar med, man slutas aldrig förvånas. Imorgon så avslutar vi våran 15 dagars långa cruise från Europa till Amerika, ska bli skönt och få gå av skeppet och gå på land efter bara sett vatten i 9 dagars tid. Lite ledsen dock min goda vän Lizzy som jag bor med här på skeppet kommer åka med Splendor of the seas och göra ett fill-in kontrakt tills den 10 Dec, då är jag bara här en kryssning till. Kommer verkligen sakna henne massor! Dock får jag min egen kabin och kan stöka ner hur mycket jag vill. Imorgon så börjar våran första kryssning till Karibien, vilket jag ser fram emot, sol och härliga stränder. Varje liten ledig stund jag får över kommer jag ligga och steka, ni vinter folk där hemma ska nog få se. Haha. Saknar er alla där hemma och hoppas ni har det bra! Skriver snart igen, så fort jag kommit i land så jag kan ladda upp lite bilder och så!


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar